Що таке етикетка?

Що таке етикетка?

Етикетка – це розпізнавальний графічний або текстовий знак, який необхідний для будь-якого продукту на ринку. Етикетка створюється у вигляді наклейки або бірки на предмет, товар, експонат із зазначенням назви продукту, торгової марки виробника, місця виробництва, дати виготовлення, терміну придатності, складу та інших відомостей. Такий ярлик з торговим тавром часто містить додаткову інформацію, наприклад умови зберігання продукту або медалі та нагороди за якість (відомості для просування товару на ринку).

Навіщо потрібна етикетка?

Етикетка необхідна для маркування продукції в рамках законодавства країни. Загальні правила оформлення етикеток – це впізнаваність, безпека, штрафи.

  • Основна функція етикетки - маркетингова (просування товару через зовнішній вигляд та опис). Яскраві, інформативні етикетки із стильним дизайном є одними із найпотужніших рекламних носіїв. Вони привертають увагу покупців, дозволяють просунути бренд та швидко реалізувати вашу продукцію. Використання оригінальних фірмових етикеток як реклама вважається найкращим маркетинговим інструментом підвищення продажів. Від зовнішнього вигляду товару залежить, наскільки він матиме попит.
  • Ярлик для маркування товарів забезпечує безпеку. Інтеграція штрих-коду дозволяє ідентифікувати товар та відрізнити справжню продукцію від підробок.
  • Законодавством передбачається адміністративна відповідальність порушення оформлення етикеток. Далі у цій статті ми розглянемо, що має бути надруковано на етикетках (загальні вимоги для харчових продуктів, одягу, косметики та ін.); які порушення авторських прав переслідуються згідно із законом і скільки доведеться заплатити за відсутність на маркувальному ярлику ключового вмісту.

Класифікація етикеток

За значущістю інформації, ярлики для маркування товарів поділяються на чотири категорії:

  • Інформаційні – вказують назву, склад, розмір тощо;
  • Описові – надають інформацію про правила використання продукту, про заходи безпеки під час експлуатації тощо;
  • Ідентифікуючі – повідомляють про виробника;
  • Пропагандистські – розповідають про перевагу товару з метою реклами.

Які етикетки існують?

Представляємо вашій увазі кілька основних видів етикеток та їх характеристики.

  • Паперові. Цей варіант найбільш бюджетний. Низька вартість друку – це основна перевага паперових етикеток. Для виробництва використовується якісний целюлозний папір, який захищає поліграфічний виріб від впливу вологи. На таку етикетку можна нанести малюнок топографічним методом і зробити будь-яку післядрукарську обробку - тиснення фольгою, конгрев та ін. Паперові етикетки найчастіше використовують виробники одягу та харчових продуктів.
  • Самоклеючі. Такі ярлики бувають простими та повнокольоровими. Вони виготовляються на спеціальному папері в рулоні - глянсова або матова поверхня з одного боку, шар, що клеїться - з іншого. Видалити таку самоклеючу етикетку з виробу без її пошкодження практично неможливо. Самоклеючі етикетки бувають і на полімерній основі. Полімерна плівка – це матеріал із відмінними експлуатаційними властивостями. Полімерні етикетки стійкі до УФ-променів, не бояться впливу вологи, при необхідності легко відклеюються та не залишають липкий шар на упаковці.
  • Об'ємні. Такий тип ярликів виготовляється із поліуретанової смоли. Після застигання виходять яскраві об'ємні зображення. Соковиті, незвичайної форми етикетки із опуклою прозорою лінзою зі смоли називають 3D-наклейки. Переваги таких унікальних сучасних етикеток з характерною фактурою – яскраві кольори, привабливість та тривалий термін експлуатації. Друк самоклеючих 3D наклейок затребувана у виробників меблів та торговельного обладнання. Вони застосовуються для створення різноманітної рекламної та сувенірної продукції. З їхньою допомогою можна ефектно представити свій продукт, послуги чи бренд.

Вимоги до етикетки на товарі

В Україні діє ряд законів та нормативів, які встановлюють вимоги в цілому до оформлення та інформації етикеток, а також включають такі відомості:

  • Про основні споживчі властивості продукту;
  • Гарантійний термін;
  • Дата випуску виробу;
  • Правила та умови безпечного та ефективного застосування товару;
  • Фірмове найменування виробника, продавця чи виконавця, їхню юридичну адресу;
  • Особа та її місцезнаходження, уповноважена виробником на прийняття претензій від споживачів товарів чи інших учасників ринку.

  Етикетки

Супутні товари